akce

Rovnání a opravy disků

Rovnání disků - modré písmo

 

 

 

 

 

Stala se Vám nehoda a pokřivili jste si kola nebo jen škaredě odřely kola o patník, nevadí dáme vše do původního stavu !

 

 

 

 

Kromě oprav poškozených disků zajišťujeme i renovaci starých kol tryskáním a nástřik komaxitem.Díky modernímu pneuservisu nám můžete dovést disky včetně pneumatik, které odborně demontujeme a po opravě kol ať už rovnání nebo lakování zase opět zkompletujeme a vyvážíme. Nemusíte se o nic starat.

 

Proč rovnat ráfky?

 

Ze zkušenosti víme, že správné vycentrování ráfku kol má významný podíl na samotné vyvážení kola.

 

Vyvážená  kola s poškozeným ráfkem Vám mnoho radosti nepřinese, ale naopak.

 

1:  Poškození vozidla …

 

Nevycentrovaná kola Vám mohou způsobit svými vibracemi poškození na zavěšení kola ( vytlučené čepy, zvětšené vůle v řízení, poškození tlumičů… což může mít za následek dopravní nehodu…

 

2: Poškození či zničení pneumatiky…

 

Při používání nevycentrovaného ráfku je pneumatika v místě poškození ráfku stále více a více opotřebovávána což se projeví nerovnoměrným opotřebením dezénu pneumatiky. Taková pneumatika pak mnohdy končí pro opotřebení jen malé části běhounu na šrotišti i když zbylá část je ještě velmi pěkná a nepoškozená.

 

3: Defekt či havárie…

 

Jestliže máte naražený ráfek v podobě tak zvaného “kopnutí / ohnutí lemu“ projetím nějaké díry na silnici, pak dochází kolem tohoto místa, při použití bezdušových pneumatik, často k pomalému úniku tlaku z pneumatiky. V některých situacích se může dokonce stát, že tento únik bude nečekaně rychlý a to třeba i s havarijními následky během rychlé jízdy.

 

4: Komfort a pohodlí…

 

Už se Vám někdy stalo, že při jízdě máte pocit, jako by se vše chvělo, kovové předměty o sebe cinkají, plasty a zrcátka vrzají, volant je roztřesený, a předměty ve vozidle poskakují i když jedete po nové a hladké silnici? První co Vás napadne je, že musíte zajet do pneuservisu a nechat si převážit všechna kola. To je správné, ale nechte si zkontrolovat i ráfky, zda-li je máte vycentrované. Přípustná hodnota podle norem je 1,2 mm pro radiální i axiální směr. Čím lépe vycentrované kolo tím menší vibrace při jízdě zaznamenáte a nebude již nic co by Vás při jízdě jakkoliv rozptylovalo v důsledku šišatých kol.

 

Možnosti oprav disků:

 

Rovnání na soustruhu...

 

Při rovnání na soustruhu dochází k nadměrnému úbytku materiálu z disku. Zmenšují se rozměry ráfku i jeho pevnost a další oprava pak není možná.

 

Rovnání disku paličkou a kladivem...

 

Tato metoda je vhodná pouze pro ohnuté lemy menších rozměrů. Při této metodě nelze docílit přesné kruhovitosti ráfku v přípustné hodnotě 1,2mm pro radiální i axiální směr.

 

Rovnání pomocí hydraulické stolice...

 

Jedná se o nejúčinnější metodu oprav disků. Při rovnání pomocí hydraulické stolice se disku zachovají jeho výrobní rozměry. 
Rovnačka umožňuje jednoduché vyrovnání deformovací ocelových i litých disků.
Až 40% používaných disků má deformace způsobující velké nevývažky kol. V mnoha servisech se tento problém řeší aplikací velkých závaží, ani tyto však snížený komfort jízdy nevyřeší.

 

Již nyní Vám nabízíme službu vyrovnání disků na nové moderní hydraulické stolici pro lepší vyvážení kol a tím zvýšení komfortu řízení vašich vozů.

 

 rovnačka disků

 

Copyright © Pneuservis-pv 2013. Created by: GP design. All Rights Reserved.